Pelimuodot

Tältä sivulta voit tutustua Pew-pew.fi peleissä pelattaviin pelimuotoihin. Pelimuotoja saa käyttää halutessaan hyödyksi muuallakin järjestettävissä airsoft-peleissä!


 

“TDM medic”

Perus TDM, ei respoja, mutta loputtomat medic healit. Vastustajia voi eliminoida pysyvästi puukotuksella. 10-15min peliaika tai kunnes vastapuoli eliminoitu kokonaan.

 

“Salkun viritys”

Hyökkäävä osapuoli pyrkii salkulle, virittämään sen koodilla. Puolustava osapuoli pyrkii estämään tämän. Hyökkääjillä 7 min aikaa ja loputtomat respat. Puolustajilla yksi medic heal. Jos hyökkääjät eivät onnistu, puolustajat voittaa. Jos salkku viritetään, osat vaihtuvat niin että puolustajat saavat respata ja yrittää päästä salkulle purkamaan sitä 3 min sisällä. Hyökkääjillä yksi medic heal ja yrittävät estää salkun purkamisen.

 

“Törmäyskurssi”

Molemmilla joukkueilla on pelialueella oman värisensä lippu. Lippu tulee noutaa ja kuljettaa ennalta määrättyyn pisteeseen voittaakseen. Vastustajan lippuun ei kosketa. Lippujen ja kohteiden paikat ovat niin että joukkueiden tulee samalla pelata omaa hyökkäyspeliään että puolustaa vastustajan liikettä vastaan = törmäyskurssi.

 

“Nigerian prinssin kulta”

Pelialueelta löytyy 1-3 eri sijainnista “kultaharkkoja”. Kultaa voi kuljettaa yhden harkon kerrallaan ja sitä kantaessa ei voi käyttää asettaan. Asetta voi käyttää laskemalla kultaharkon maahan. Kultaharkkoja kuljetetaan omalle respa-alueelle. Kummalla enemmän kultaharkkoja, voittaa.

 

“Lipunvaltaus”

Pelialueella on kolme lippupistettä, joissa punainen ja keltainen lippu alemmassa haassa. Oman joukkueen lippu tulee nostaa ylempään hakaan. Jos vastustajan lippu on ylhäällä, se pitää ensin irroittaa ja kiinnittää alempaan hakaan. Voittaja on se joukkue, jolla on hallussaan useampi lippu peliajan päättyessä.

 

“Liiteri”

Mökki merkitään vilkkuvaloilla tai lipuilla. Pelin tavoitteena saada X määrä  pelaajia osoitettuun mökkiin pelialueella. Pelaajien laskettava kovaan ääneen mökissä ollessaan Y määrään sekuntteja. Mökissä oltava vähintään X määrä pelaajia koko laskennan aikana. Jos laskeminen keskeytyy mistään syystä, on se aloitettava alusta. Respapeli.

 

“Pilottipeli”

(Suojaisassa) Paikassa X on pilotti (tai useampi kun paljon pelaajia), joka merkitty huomioliivillä tms. Joukkueet yrittävät löytää pilotin ja saada häneen osuman. Kun pilotti ottaa osuman, hän on haavoittunut ja laskee 20. Tänä aikana hänet voidaan ottaa hallintaan – muuten pilotti “paranee” ja voi jatkaa peliä normaalisti. Jos pilotin saa hallintaan,hänet pitää kuljettaa omalle aloituspaikalle. Pilottia kuljetettaessa ei voi juosta ja pilotti täytyy pitää hallinnassa kiinni pitämällä. Jos “saattaja” ammutaan, on pilotti uudelleen pelissä mukana. Pilotti on vihamielinen molempia joukkueita kohtaan. 

 

“Kylän kingi” 

Kohde X jonne päästyää huudetaan oman joukkueen väri. Kaikki toistavat huudon. Se joukkue jolla on kohde hallussaan, ei respaa. Peliaika 10-15min. No winners or losers. 

 

“Shakkikello”

Sama kuin edelä kylän kingi, mutta käytetään kohteessa X shakkikelloa. Joukkue jolle kello raksuttaa enemmän aikaa, on voittaja.

 

“One in the chamber”

Hyvä cooldown peli loppuun hassutteluksi. Pelaajalla käytössään yksi kuula, jos osut, saat uuden kuulan. Jos ampuu ohi, voi enää vain puukottaa. Puukotuksesta saa 2 kuulaa. Respapeli. Pyörii niin kauan kuin kivaa, kaikki on voittajia. 

 

“Rush / Puolustustasa”

Kolme hyökkäys/puolustustasaa, jotka vaihtuvat sitä mukaa kun edellinen kohde vallattu. Hyökkääjillä respat, puolustajilla one hit out, jolloin siirtyvät seuraavalle puolustustasalle. Peliaika 10-15 min riippuen pelipaikasta.

 

“Lipunryöstö”

Molemmilla aloituspaikoilla on lippu, joka vastapuolen pitää ryöstää. Voittaja on se jolla omalla aloituspaikalla ensin molemmat liput. Ei respoja, mutta loputtomat medic healit. 

 

“Hyökkäys/puolustus” 

Puolustajat puolustavat kylän aluetta, yhdestä osumasta ulos. Hyökkääjät yrittävät eliminoida kaikki puolustajat ja ottaa kylän haltuunsa. Hyökkääjillä loputtomat respat. 10min peliaika, jos aika loppuu, puolustajat voittavat.